דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תסמוך עלי אני עורך דין 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 2440 פעמים ]

בסדרות הטלוויזיה חייו של עורך הדין נראים מלאי ריגושים. לדוגמא בפרק טיפוסי של הסדרה חוק וסדר בכל פעם שעורך הדין נמצא בבית המשפט או שהוא חוקר בחקירה נגדית את העד (ומנצח את התיק) או שהוא טוען בלהט וברגש (ובית המשפט מקבל את טענותיו והוא זוכה בתיק). לאחר הדיון, הוא שב למשרד המפואר שם הוא נפגש עם לקוח חדש (שהתיק שלו תמיד קבוע למשפט למחר), מפלרטט עם אחת המתמחות היפות במשרד ומסיים את היום בלגימת ויסקי ועישון סיגר בגזוזטרה עם חברו הטוב, עוד עורך דין מהשורה הראשונה.

אז זהו, שאלו לא החיים האופייניים של עורך הדין בחיים האמתיים.

בחיים האמתיים, חייו של עורך הדין לא ממש מלאים בריגושים. נכון, עורכי הדין מבלים יותר זמן בבתי המשפט מאשר עורכי הדין בטלוויזיה, אבל הרגעים שבהם עורך הדין הוא השחקן הראשי הם מעטים ונדירים. קחו אותי, את רוב זמני בבית המשפט אני מעביר בהמתנה מתסכלת לדיון.

מדיי שבוע אני מבלה שעות רבות בבית המשפט. אך במקום לבזבז את הזמן במסדרונות, אני מעדיף להתיישב באולם המשפט ולפקוח עיניים ואוזניים אולי יהיה בכך לסייע לי ללמוד את השופט ואיך לשכנע אותו, איך לנצח את משפט, או פשוט להיות עורך דין טוב יותר. במיוחד אני משתדל להימנע מאותן אמירות שנאמרות ע"י עורכי דין שפוגעות ביכולת השכנוע שלהם או שסתם נשמעות אידיוטיות. מכל מקום, במהלך השבועות האחרונים שמעתי עורכי דין רבים אומרים אמירה שמשכה את תשומת לבי במיוחד. אמירה שככל הנראה גם אתה כעורך דין שמעת אינספור פעמים נאמרת מפי קולגות בבית המשפט. קרוב לוודאי שגם אתה אמרת אותה (אני יודע שכן) אפילו מבלי שהבנת עד כמה אמירה זו פוגעת ביכולת השכנוע והאמינות שלך.

הנה האמירה: "כאופיסר (officer) של בית המשפט ...."

"רגע", אתה בטח שואל את עצמך "מה לא בסדר בכך? האם אמירה זו אינה מבטאת באופן אמתי את תפקדו של עורך הדין בבית המשפט?"

כן, אכן עוה"ד הוא "officer of the court", אבל עורכי הדין שראיתי לא השתמשו בתואר זה כדי לשכנע במכובדות המקצוע ותפקידו של עורך הדין. ראו, איך עורכי הדין שראיתי השתמשו בתואר:

"כאופיסר של בית המשפט, אני מבקש ליידע את בית המשפט שניסיתי להיפגש עם העדה לצורך הכנת תצהיר עדות ראשית אך לא הצלחתי לתאם עמה מועד לפגישה".

"אני יודע שמדובר בתיק שהתארך יתר על המידה אדוני, אך כאופיסר של בית המשפט, אני אומר לאדוני שאף פעם לא ביקשתי מהמתמחה שלי לא להביא בחשבון את החופשה של הקליינט בתיאום המועדים והדבר נעשה בשגגה".

"כאופיסר של בית המשפט, אני יכול להבטיח לבית המשפט שאפגש עם הלקוח על מנת לקדם את ההליך".

באופן עקרוני, כל אחד מעורכי הדין הנ"ל ביקש מבית המשפט לסמוך עליו בשל מעמדו כאופיסר של בית המשפט. או במילים אחרות הם כולם אמור לבית המשפט "תסמוך עלי... אני עורך דין".

כאשר קולגה מבקש להסב את תשומת לבו של השופט שהוא "אופיסר" של בית המשפט לי בכל אופן זה גורם לפקפק באמינות של אותו עורך דין. מבחינתי זה בדיוק כמו חשוד שאומר לשוטר "לומר לך את האמת ...". כשאתה שומע את החשוד אומר את זה, מה אתה סבור שהוא מיד יעשה - נכון, אתה מניח שהוא עומד לשקר!

כאשר מישהו מבקש ממך להאמין לו שהוא אומר אמת, אנו בדרך כלל מתחילים לפקפק באמינות שלו ובכל דבר שהוא אומר. כאשר עורך דין מדבר בבית המשפט, הנחת המוצא היא שהוא מדבר אמת. אבל כאשר עורך דין מבקש להדגיש שדבריו נאמרים בשל כך שהוא עורך דין, דבריו מאבדים מאמינותם.

השופט לא צריך להשתכנע מדבריו של עורך הדין בגלל שהוא עורך דין. האמינות של עורך דין חייבת להיות מובנת מאליה. מה שעורך דין אומר בבית המשפט חייב להיות אמת, פשוט משום שהוא אומר את האמת. כאשר עורך דין אומר את האמת הוא לא צריך תארים. אם הוא אינו אומר אמת שום תואר שקיים לא ינפק לו את האמינות הדרושה.

בפעם הבאה שתטען בבית המשפט, אל תסתמך על תארים ומעמד כדי לשכנע. תן לאישיות שבך ולאמינות שלך לדבר בשם עצמם, או אז תחוש בעוצמה של עורך דין מקצועי שיודע לשכנע את השומעים בקייס שלו.

על עו"ד אברהם זיו כהן: עוסק בליטיגציה בתחום האזרחי וייצג במאות תיקים בבתי משפט. בנוסף, הנ"ל מתמחה בתחום המקרקעין, מיסוי מקרקעין, ניסוח חוזים, ניהול מו"מ, מימון נדל"ן, ייעוץ ליזמים, קבלנים, בעלי קרקעות וכיו"ב (אם אתה מכיר עורכי דין/משפטנים/חברים שהמאמרים יכולים לעניין אותם אתה מוזמן להזמין אותם גם ל- Avraham Ziv Cohen LawPage ב- Facebook).רחוב נח מוזס 13, בית אגיש רבד, תל אביב 67442טלפון 03-6959993 ; פקס 03-6959665noah mozes st.,tel aviv 67442, israel 13tel.+972-3-6959993 ; fax +972-3-6959665




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב